Zorgzaam zijn op uw eigen lichaam.

Topsporters zijn zeer gesteld en zorgzaam als het aankomt op hun lichaam. Zo zorgen zij er goed voor (ze doen geen roekeloze dingen buiten de sport om) en zorgen dat zij de juiste voedingsstoffen en vitaminen binnenkrijgen. Echter om er zeker van te zijn dat zij niets tekort komen, vullen zij de voorraden in het lichaam ten alle tijden aan met voedingssupplementen en vitamine supplement, zoals eenĀ vitamine d supplement. Hierdoor zorgen zij ervoor dat zij altijd 100% op elke training kunnen geven en zodat zij niet verslappen of zonder energie te komen zitten. Overigens zorgt dit er ook voor dat de sporters op de juiste momenten (wedstrijden ne toernooien) kunnen pieken. Dit is tevens ook de reden dat de meeste topsporters over het algemeen junkfood en alcohol mijden.

Een andere mogelijkheid is vitaminen aan te schaffen, zo kan men tegenwoordig bijvoorbeeld vitamine b12 kopen. Maar even terugkomend op het feit dat topsporters enorm zorgzaam zijn op hun lichaam. Een goed voorbeeld van een zorgzame topsporter omwille van zijn lichaam is Cristiano Ronaldo. Hoewel hij goed voor zijn eigen lichaam zorgt (wat ook wel duidelijk te zien is), zorgt hij mede zo goed voor zijn eigen lichaam omwille van anderen. U heeft vandaag de dag vast weleens gezien dat de meeste voetballers een tatoeage op hun armen, borst, rug, nek of benen hebben. Cristiano Ronaldo heeft dit niet en dit heeft niet alleen te maken met de gezondheid van zijn lichaam, maar ook met het feit dat hij meerdere malen per jaar bloed wilt doneren aan de bloedbank (voor de mensen die het nodig hebben). Zodoende drinkt hij bijvoorbeeld ook geen alcohol en rookt hij ook niet. De voornaamste reden hiervoor zal ongetwijfeld het feit zijn dat hij zijn lichaam als een tempel ziet en behandeld, maar ook omwille van anderen en zodat hij hun kan helpen.

Om fit en gezond te worden is training belangrijk, maar een goed dieet is minstens net zo belangrijk! Let hierbij goed op dat je voldoende vitaminen, mineralen en eiwitten binnenkrijgt. Zo kan uw lichaam na een diepe inspanning weer goed herstellen zodat je vaker kan trainen. Vermijd hierbij een overdosis aan suikers die je kan vinden in bijvoorbeeld frisdranken of yoghurt met smaakjes en kies vaker voor een naturel alternatief, zoals bijvoorbeeld water of thee in plaats van frisdrank en naturel yoghurt of kwark in plaats van vla of aardbeienyoghurt. Door de puntjes op de i te zetten kunt u binnen no time stralen!