Calorieën verbranden door te wandelen

Hoe kan ik meer calorieën verbranden door te wandelen?

Met wandelen verbrandt je een bepaald aantal calorieën. Het zijn er zelfs niet heel veel in vergelijking met andere activiteiten. Er zijn echter dingen die je kunt doen om het aantal calorieën dat je verbrandt tijdens het wandelen te verhogen.

Bereid je lichaam voor.

Het is belangrijk om je lichaam te laten weten om op te warmen en het verbranden van calorieën in gang te zetten. Je kan dit doen door te stretchen en op te warmen voor je begint met een work-out.

Neem de kleintjes mee.

Als je kleine kinderen hebt, kan je meer calorieën verbranden door ze mee te nemen in een wandelwagen of in een drager. Hoewel het misschien niet zoveel extra werk lijkt, zal je versteld staan van alle spieren die je gebruikt om een kinderwagen te duwen. Het zal ook een enorm verschil maken in je wandel-routine.

Doe het wat sneller.

Door te wandelen en te duwen gaat je lichaam sneller en harder werken en zal je meer calorieën verbranden. Je kan dit doen door middel van sneller te lopen of door middel van interval training. Om dit te doen loop je in een comfortabel tempo en vervolgens zo snel mogelijk voor één tot vijf minuten en dan laat je het tempo weer naar beneden zakken. Beiden zullen de toename van het aantal verbrande calorieën bevorderen in dezelfde tijdspanne als de oorspronkelijke training.

Loop bergop.

Je kan bergop wan

delen op de loopband als je er een hebt die je kan aanpassen of in de heuvelachtige gebieden van jouw woonplaats. Dit verhoogt de weerstand van je training en dwingt je om harder te werken. Hoe harder je werkt, hoe meer calorieën je verbruikt.

Ga van de weg af.

Door op de stoep of op de loopband te lopen, maak je het zo makkelijk mogelijk voor jezelf. Probeer eens te lopen in gebieden waar meer weerstand is door zand, vuil en zelfs gras. Kies voor een wandeling in het bos, op het strand, of zelfs op de golfbaan.

Maak jezelf zwaarder.

Je kan een aantal gewichten gebruiken om jezelf te verzwaren door middel van polsgewichten, enkelgewichten, een zwaar vest, of door halters in je handen te houden. Door dit te doen, zal de hoeveelheid gewicht die je lichaam moet dragen , groeien en dat zal er op zijn beurt voor zorgen dat je harder gaat werken. Harder lopen verbrandt altijd meer calorieën.

Wandelstokken.

Je kan iets heel anders beleven met wandelstokken. Wandelstokken werden ontworpen door de cross-country skiërs die moeilijkheden ondervonden om te trainen voor hun sport als er geen sneeuw lag. De stokken lijken sterk op ski-stokken, maar met een andere bovenkant. Je zal ondervinden dat de manier waarop je loopt drastisch verandert en je kan bijna het dubbele aantal calorieën verbanden.

Wandelen lijkt misschien niet zo goed als een andere training, maar je kan meer calorieën verbranden door te wandelen. Het is ook een geweldige manier om in vorm te geraken voor extra opties. Begin met comfortabel lopen en probeer deze methoden te gebruiken om meer calorieën te verbranden en op zijn beurt meer gewicht te verliezen.