Afslanken in het Water

Afslanken in het Water

Het water is een geweldige plek voor een workout, omdat het drijfvermogen het zelfs voor de minst fitte persoon mogelijk maakt om comfortabel te beginnen met trainen. Het drijfvermogen maakt het echter ook moeilijker om veel calorieën te verbranden. Daarom is het belangrijk dat je zorgvuldig kiest wat je doet in het water om de beste training te hebben. Je kan in het water of op het strand of bij het zwembad trainen om meer gewicht te verliezen.

Zwemmen.

Zwemmen doe je in het water, maar je verbrandt er niet echt heel veel calorieën mee. Dit heeft te maken met het water dat je tegenhoudt. Als je zwemt, maak je gebruik van de eigenschappen van het water om je voort te bewegen en je beperkt de mate van weerstand die het lichaam biedt. Het kan een goede start zijn als je helemaal niet meer fit bent en wilt beginnen met een lage-impact training.

Water Aerobics.

Water aerobics kan je gemakkelijk doen en maakt een work-out de moeite waard. Er zijn maar weinig mensen die echt beseffen hoe goed water aerobics zijn. Je kan er immers meer calorieën mee verbranden dan met zwemmen.
• Je kan beginnen met lopen in het water. De weerstand die het water biedt, zal je ertoe bewegen om meer calorieën te verbranden terwijl je minder kans hebt om je knieën en enkels pijn te doen.
• Hardlopen is ook mogelijk en kan een geweldige manier zijn om te trainen. Je zal er veel calorieën mee verbranden. Je kan zelfs voelen dat je zweet terwijl je in het water bent.
• Je kan gewichten gebruiken aan de enkels, polsen en in de vorm van kruiken die je dwingen om je af te duwen tegen het water. Dit zal meer calorieën verbranden en kan hard werken zijn.
• Je kan ook gebruik maken van een met lucht gevulde bal en deze gebruiken om onder water te duwen voor nog harder werk.

Een water-aerobics les kan je ook goed helpen. Je kan plezier hebben, anderen ontmoeten en leren om meer gewicht te verliezen door een leuke activiteit te doen.

Waterspelen.

Het hele gezin kan zich vermaken met een aantal geweldige spelletjes in het water. Deze zijn ook goed voor het verbranden van calorieën. Je kan genieten van water Frisbee, water basketbal en water volleybal met de hele familie voor een geweldige workout.

Water Sporten.

Er zijn ook veel verschillende watersporten die je kunnen helpen om meer calorieën te verbranden. Een aantal sporten kunnen je misschien aanspreken en anderen kunnen dan weer een ontspannen activiteit betekenen waaraan je regelmatig deelneemt.
• Een ontspannen zeiltrip, kano of waterfietsen zal 200-300 calorieën per uur verbranden.
• Met kajakken, snorkelen en wildwatervaren verbrand je 340 calorieën per uur.
• Met waterskiën verbrand je 408 calorieën per uur.

Je kan afvallen met behulp van het water. Je kan genieten van zwemmen, maar om grote hoeveelheden calorieën te verbranden, kies je best voor aqua-aerobics, waterspelen en zelfs watersporten. Veel plezier met calorieën verbranden!